مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 خرداد 1401 ساعت 16:322022-05-25پزشكي

تامین پایدار 400 قلم داروی اساسی بیماران خاص و مزمن در اولویت است


تأمین پایدار 400 قلم داروی اساسی و حیاتی بیماران خاص، صعب العلاج و مزمن در اولویت برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

- مشهد ـ رییس سازمان غذا و دارو گفت: تأمین پایدار 400 قلم داروی اساسی و حیاتی بیماران خاص، صعب العلاج و مزمن در اولویت برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

به گزارش، بهرام دارایی در گردهمایی معاونان غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی در مشهد اظهار کرد: هنر یک دولت این است که داروهای اساسی را به صورت پایدار برای اینگونه بیماران تأمین کند و حتی دارو را به درب منزل آنان برساند.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: طرح دارو رسانی به درب منازل بیماران خاص با هدف ارتقای کیفیت خدمات در حوزه تأمین داروهای این بیماران مانند بیماران پیوندی، تا پایان خردادماه امسال در کشور عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد: بحث قیمت دارو متأثر از تورم است و همیشه قیمت گذاری دارو کمتر از تورم عمومی کشور بوده است.

دارایی ادامه داد: یکی از اقدامات امسال ما این است که در راستای اصلاح قیمت ها که هر ساله به واسطه تورم سالانه انجام می شود، اصلاح قیمت دارو طوری صورت گیرد که در سال 1401 مردم با نسخه پولی را پرداخت کنند که سال 1400 پرداخت می کردند و تفاوت آن به بیمه ها پرداخت و از شرکت های تولیدکننده دارو نیز حمایت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین پایدار 400 قلم داروی اساسی بیماران خاص و مزمن در اولویت است

تامین پایدار 400 قلم داروی اساسی بیماران خاص و مزمن در اولویت است